Uncategorized

Un gând de seară: de ce se întorc oamenii?

„Pasiunile sunt bune atunci cand le stăpânim, si sunt rele atunci cand ne subjuga.”  J.J. Rousseau

Răbdare si perseverenta. Asta e concluzia dupa aproape doi ani. Azi am recitit un text pe care l-am scris in mai 2013. E un text ce se regăsește prin paginile din „Jurnalul unei iubiri pierdute”. Asta imi doream atunci. Asta am avut. Am avut răbdare pentru ca mi-am dorit sa am răbdare. Eu, cel care nu puteam sa am răbdare cu nimeni, am avut rabdare. Am perseverat pentru ca nici macar o secunda nu am crezut ca greșesc si pentru ca in mine am simțit acel lucru pe care nu am crezut ca o sa-l simt vreodată pentru cineva. Oamenii isi schimba opțiunile. Unii dupa o zi, alții dupa o luna, iar alții dupa ani. Cert e ca lucru asta se întâmpla. Si in urma lor ramân cei care cred in vise. Cei care cred ca acele vise sunt realizabile. Si se lasă purtați in acele vise.

image

Oamenii se întorc. Unii se intorc pentru ca le e rău acolo unde au ajuns, alții doar pentru ca au nevoie sa-si reconfirme de ce au plecat, dar in general cei care au luptat si au construit distrug orice pod, orice legătura cu trecutul. Definitiv si irevocabil. Si nu in ei. Distrug in oamenii aia care s-ar putea întoarce vreodată. O fac pentru ca asa stiu ei sa fie puternici. Răniți, cu gândurile întunecate de tristețea momentului, se lasă purtați de emoții si dau „foc” la orice întâlnesc in cale. Sincer, poate ca sunt slab, dar eu nu stiu alta metoda de a inchide un trecut si a merge mai departe. Poate ca si eu sunt unul dintre acei oameni care nu au demnitatea de a inchide o poveste cu zambetul pe buze. Pentru ca nu-i asa ca e frumos sa privești uneori spre acel trecut, dar niciodată sa nu mai accepți sa te intorci acolo? Cine si de ce a reușit sa te doboare odată, cu siguranta ca o sa o mai faca si a doua oară. Si da, devine un viciu toată povestea si nu mai poti sa dai drumul la acel om din „tine”.  In loc sa privești in trecut si sa vezi lucrurile bune ce au stat acolo, ai sa ajungi sa vezi doar lucrurile rele si nimeni nu are nevoie de atâta negativism in viata lui. Cert e ca oamenii vin si pleacă. Cei care trebuie au sa rămână mereu acolo. Si nu poti sa ștergi cu buretele existența unui om din viata ta. Niciodata…!

Standard

Un gând despre „Un gând de seară: de ce se întorc oamenii?

  1. Imi place teoria asta cu „de ce se intorc oamenii”. Pentru ca uneori e placut doar sa iti amintesti, nu ca iti doresti sa reinnozi ceva, ci doar sa iti amintesti ce te-a facut sa zambesti 🙂 Poate ca doar vrei sa iti reamintesti de tine, asa cum erai atunci, pentru ca timpul ne schimba putin cate putin pe dinauntru.

Lasă un răspuns

