Uncategorized

Fum. Un foc de iluzii

Daca am invatat ceva in ultimele luni de viata, acel lucru a fost ca, omul pe care il iubesti si e azi aici, in ziua de maine s-ar putea sa nu mai fie. E usor sa rănești printr-un cuvânt. Nu ai nevoie de pumni, picioare, pistoale sau cine stie ce alta arma. Cuvântul sfărâmă orice sâmânța rămasă acolo, între voi doi. Si toate amintirile adunate la un loc devin cenușă dupa câteva cuvinte. Sau cel putin asa ti-ai dori sa fie. Englezul meu preferat spunea ca atunci cand treci prin iad ai face bine sa treci si sa nu te oprești. Cei care au rămas vreodată in aceasta viata in urma celor pe care i-au iubit înțeleg de ce. Pentru ca nimic nu se compara cu acel gol ce ramane acolo. E un gol plin de cenușă. Si nu se compara pentru ca mereu ai sa te aștepți ca din acea cenusa ceva sa renască. Adevarul e ca renaște, insa de prea putine ori cu acea persoana. Renaște cu un alt om. Cu alte cuvinte. Cu un alt caracter si o alta atitudine fata de viata. Renaște atunci cand schimbi ceva la tine. Daca ai sa aștepți omul potrivit, nu ai sa-l gasesti niciodată. Ce dracului? Atunci care ar mai fi rostul karmei, soartei sau a destinului? Atitudinea corecta cred ca e aceea in care încerci tu sa devii omul potrivit. In care iti dai șanse la fericire. Nu prin a urma un om. Doar prin a face lucruri ce tie iti aduc bucurie in viata pe care o trăiești.

Se spune ca timpul vindecă rănile inimii. Eu nu cred. Eu cred ca in timp înveti cum sa nu te mai uiti in trecut si sa privesti spre viitor. In timp înveti cum sa lasi acele răni sa sangereze, sa le pansezi si sa mergi mai departe. In timp înveti sa râzi pana iti dau lacrimile de fericire, sa gândesti pozitiv si sa scoti tot ce e mai bun din tine. Sa te bucuri de mirosul de liliac, de o bere cu oameni noi si super faini, de clipe ce iti raman intiparite in minte pentru tot restul vietii. Intr-un final, cine te iubeste.. te iubeste asa cum esti!

image

Cred in dragoste. Cred in puterea dragostei. Cred in acea dragoste naturală, fara obiecții, fara scuze, necondiționată si atat de rară. Si mai cred ca daca ai iubit un om in viata ta, daca l-ai iubit cu adevarat, ai sa-l iubesti toată viata, acolo, adânc in inima ta. Asta nu inseamna ca rămâi blocat in trecut, ca intr-un cerc. Asta e si frumusețea trecutului. Acele lecții, acele povesti, acele momente, toate adunate te-au adus exact aici, unde esti acum si cine esti acum. Ma uit la unii cum se construiesc in fiecare zi. Sunt oamenii aia aproape de sufletul meu. Sunt oamenii aia care stiu ce se petrece cu mine doar cand ma privesc in ochi. Pentru mine ei sunt acei oameni puternici. Nu sunt asa pentru ca se construiesc si depun eforturi si au succesc in ceea ce fac. Sunt puternici pentru ca ei nu renunța. Nici la vise si nici la oameni. Cred ca ar trebuii sa scriu niste reguli cândva. Toate acele iubiri pierdute, toate acele momente frumoase petrecute in doi, goi, cu un pahar de vin si niste lumânări par niste scene desprinse dintr-un film. Dar filmul ala in care trăiești e doar viata ta! Tu esti scenaristul. Cum ti-ar place sa se termine? Daca ma intrebi pe mine, eu as prefera sa mor la 34 de ani, dupa o masa cu prietenii mei, dupa ce am facut tot ce mi-am propus sa fac si dupa lucruri de care oamenii mereu sa-si aducă minte cu zambetul pe buze. Nu la 90 de ani, uitat undeva intr-un colț de lume si de care nimeni nu-si mai aduce aminte.

///
–  Cu ce te servesc, Dan?
–  O ceașca de speranta te rog!
–  Aici sau la pachet!
–  La pachet! Acum mai am, dar s-ar putea s-o pierd pe acest drum!
–  Avem acel „maine” dintr-un motiv, nu crezi?
–  Ceea ce eu cred si ceea ce eu vreau sunt niste iluzii in momentul de fata. Si oricat de mult as vrea sa pot sa le transform in realitate nu mai am cum.
–  Am vazut ca porți acea bricheta cu tine. Da-le foc! Dupa un timp o sa vezi ca am avut dreptate. Fumul ala e un mesaj clar ce se vede de departe. Asa făceau indienii. Asa inca comunicam si noi, cei din acest secol. Doar ca nu mai dam foc la paie. Dam foc la iluzii, la sentimente, la amintiri…fum, un mesaj si viata merge mai departe!

///

Standard

Lasă un răspuns

